KnoopjesZ haken privacyverklaring

dinsdag 12 november 2019

Gehaakte Alpaca ...Lama


Al weken van te voren met dochterlief een thema bedacht
 voor haar kinderfeestje 

En wat ging het worden..???
een Lama /Alpaca feestje
En dan..??? welk knutselwerkje gaan we daar bij maken??
Bij ons bestaat een kinderfeestje uit gezellig spelletjes doen 
stoelendans, het dobbelsteen chips spel, spijker poepen, knutselen, snoep memory, een verrassingsbal etc.

 ♡ Save = Follow me ♡ Love you ♡

Maar is dit nog wel leuk?? heb ik me wel meerdere keren afgevraagd want tja..
iedereen gaat eigenlijk met een feestje er op uit..blijven niet thuis.
Maar..
Het grootste compliment wat ik jaren geleden kreeg 
was het feestje van dochterlief in groep 8.
Gaan we weer al die leuke dingen doen die we elk jaar hier deden met een feestje 
dat was zo leuk zeiden vriendinnen van dochterlief.
En ja dat deden we en wat was het leuk!!

Zelfs nu kwamen er al vragen of ik bepaalde spelletjes van vorig jaar weer kon doen..
en volgens mij was het weer leuk.
ik hou het gewoon bij de knutselfeestjes ;-)

Maar nu...een lama/alpaca feestje..
een idee voor het knutselwerkje was er best snel..
een prikbord voor op hun kamer.
(ohh en als daar dan een leuke foto van dochterlief met vriendinnetje op geprikt kan worden is het natuurlijk helemaal compleet..)
Maar ja dan moet je een Instax mini hebben..en die HAD ik niet maar is er nu wel...BLIJ!!!
Goed excuus om er 1 te kopen ;-)


Verschillende ideeën opgedaan op Pinterest 
maar ondanks dat daar veel op staat kon ik het nog niet precies vinden.
Maar een prikbord stond vast
dus op naar de Ikea om onderzetters.
Bij de Action om verf.. de kleur Goud

Ohhh en dan naar Sostrene Grene...wat een gave winkel is dat..heerlijk om daar rond te lopen..
daar haalden we de overige verf en versiersels..





Ondertussen ook nog van garen gehaald..van dat lekkere zachte haakgaren, want bij cutedutch staat een patroon wat ik wel graag wilde uitproberen.



 En dan maar eens beginnen aan de voorbereiding...
schilderen..en nog meer schilderen..


2 jaar geleden heb ik bij homemade4you 
een transfermarker gekocht en ineens dacht ik die komt ook wel goed van pas.
Zo kan ik mooi de lama plaatjes op de onderzetter krijgen.

En zo lagen er 6 prikbordjes klaar...die ze konden versieren..





Ennn.. 
Stond de gehaakte alpaca ook te pronken op tafel tussen de knutsels..




Dochterlief heeft een geweldig feestje gehad zei ze..daar doen we het voor!!!
 




9 opmerkingen:

  1. Dat zijn de leukste feestjes, ik deed het ook altijd. Ik geb wel vragen gehad van: waar gaan we naartoe? Dan waren ze teleurgesteld dat we "gewoon thuis bleven" achteraf hoorde ik altijd dat get zo leukwas, veel leuker dan ergens naartoe gaan! Wat een superleuk idee om een prikdordje te knutselen! De gehaakte alpaca is vast door heel wat handen gegaan, het is zo'n schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deed dat ook altijd, thuis en dan "iets" organiseren..... voetballen, knutselen, dansen en zingen, bakken, noem maar op. Altijd low budget!
    En, ALTIJD LEUKE REDACTIES!
    Jij maakte er weer veel voorbereidend werk van, maar ik kan me voorstellen dat er genoten is door de gasten.
    Je gehaakte alpaca,aaaah😍, mag ik hem😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een cutie, die alpaca! Hij schitterde heel goed, denk ik!!!!
    Fijne groetjes, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gezellig om samen te knutselen en dan iets leuks mee naar huis te nemen. Fijn als je dan van de kinderen complimenten krijgt voor het gezellige feest. Jouw alpaca/lama ziet er superleuk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wow, absolut bezaubernd.
    Liebe Grüsse, Esti

    BeantwoordenVerwijderen
  6. she is lovely and sooooo cuddly! Great work!
    Justyna.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Your little alpaca is almost too adorable. And, guessing from the glasses, a reader as well?
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a cutie would love the pattern shame it is not in English

    BeantwoordenVerwijderen